CK INFO TRAVEL - Beroun


Jak si vybrat zájezd? Zkuste s námi. Ideální dovolená 2013 od více než 150 cestovních kanceláří, pro Vás vybereme tu správnou.

Zobrazované zájezdy z destinací v obrázku

Egypt-Tunisko-Řecko-Turecko-Španělsko

20 let praxe v cetovním ruchu

Aktuality
Samoobslužné kiosky

Samoobslužné kiosky

15.9.2012

Self check-in kiosky

Cestující letící z ruzyňského letiště Praha už nemusí čekat ve dlouhých frontách na odbavení u přepážek. Letiště ve spolupráci s Českými aeroliniemi spustila koncem roku 2009 odbavení prostřednictvím self check-in kiosků zcela nové generace CUSS S3.

Klienti mnoha leteckých společností si kromě stávajících možností mohou zvolit odbavení pomocí 25 nových samoodbavovacích kiosků. Pasažéři, kteří preferují tuto formu odbavení, budou moci využít šestnáct kiosků v Terminále 2 a devět v Terminále 1

Pomocí samoodbavovacích kiosků se mohou odbavit všichni cestující 11 leteckých společností s elektronickou letenkou. V případě, že samoobslužný odbavovací kiosek nelze na daný let použít, jste upozorněni na nutnost využití standardního odbavení na přepážce.

Identifikace na samoobslužných odbavovacích kioscích je prováděna ručním zadáním čísla elektronické letenky nebo rezervačního kódu, dále pomocí načtení cestovního pasu, jakékoli platební karty s magnetickým proužkem nebo již vytištěnou palubní vstupenkou, ručním zadáním čísla elektronické letenky a ručním zadáním čísla karet vybraných věrnostních programů.

Pokud cestujete pouze s příručním zavazadlem, procházíte ihned po vlastním odbavení  bezpečnostní, příp. pasovou kontrolou. Pokud máte zavazadla k odbavení, jednoduše je odevzdáte na speciální přepážce označené jako „Baggage drop-off“, která se nachází u standardního odbavení a kde obdržíte zavazadlový lístek. Dále pokračujete přímo na bezpečnostní, příp. pasovou kontrolu.

Uvedený způsob odbavení nabízí velmi rychlou a jednoduchou možnost, jak zkrátit odbavení a příjemněji využít čas strávený na Letišti Praha.

 

Zdroj: http://www.prg.aero/cs/odbaveni-cestujicich/odbaveni-cestujicich/self-check-in-kiosky/

 

Jak fungují samoobslužné odbavovací kiosky Českých aerolinií?

 Používání samoobslužných odbavovacích kiosků je snadné a rychlé. Jejich prostřednictvím se mohou odbavit všichni cestující na pravidelných linkách operovaných Českými aeroliniemi, ale také na code-shareových letech, jejichž odbavení probíhá v odbavovacím systému Českých aerolinií. Podmínkou je, aby měl cestující vystavenou elektronickou letenku a cestovní doklad. Nejjednodušším způsobem odbavení je ruční zadání třinácti až čtrnáctimístného čísla elektronické letenky. Cestující si pak již pouze vybere číslo sedačky a vytiskne palubní vstupenku, případně itinerář své cesty. Pokud nemá zavazadla, k odbavení odchází již bez zbytečného čekání přes bezpečnostní nebo pasovou kontrolu do odletového východu. Celý tento proces trvá obvykle necelou minutu. Pro odbavení zavazadel jsou k dispozici speciální, tzv. drop-off přepážky, ke kterým jsou cestující směrováni již na samoobslužném kiosku, ale také výraznou navigací v obou terminálech. Číslo své sedačky může cestující změnit i dodatečně poté, kdy již byl odbaven. Učinit tak může načtením tzv. bar-kódu palubní vstupenky. Po změně si pak vytiskne novou palubní vstupenku. Totéž mohou učinit i pasažéři, kteří se odbavili již doma prostřednictvím internetu.

Pokud si cestující zapomene nebo nestihne vytisknout elektronickou letenku, může se identifikovat na samoobslužném odbavovacím kiosku dvěma dalšími způsoby. Buď přiložením dokladu se čtecí zónou ke snímacímu zařízení, nebo vložením platební karty do čtečky.

Prostřednictvím samoobslužných kiosků umožňují České aerolinie i tzv. next-day
check-in, kdy se cestující může komfortně odbavit včetně zavazadel na svůj ranní let již o den dříve. Tato služba je v provozu od 15. hodiny každý den pro ranní lety následujícího dne s odletem do 9. hodiny. Komfort České aerolinie nabízí i co se týká jazykových mutací své aplikace na samoobslužných odbavovacích kioscích. Kromě češtiny mají cestující k dispozici anglickou, německou, francouzskou, italskou, španělskou a ruskou verzi.

V nesnázích pomohou asistenti

V případě, že cestující nebudou vědět jak postupovat u samoobslužného odbavovacího kiosku, nebo nastanou nějaké komplikace, jazykově vybavení a vyškolení odborní asistenti Czech Airlines Services jim v nesnázích kdykoliv pomohou. Již od páté hodiny ranní až do deváté hodiny večerní jsou k dispozici u každé skupiny kiosků v obou terminálech pražského letiště.

Tisková zpráva, Hana Hejsková, ředitelka Komunikace, tisková mluvčí Českých aerolinií

 

Seznam výjimek z odbavení:

Odbavení přes samoodbavovací kiosky je určeno pro všechny cestující odlétající z letiště Praha – Ruzyně na pravidelných linkách Českých aerolinií.

Základní podmínky pro odbavení přes samoodbavovací kiosky jsou následující:

  • Cestující má vystavenou e-letenku. Cestující, který má papírovou letenku (kupóny), se musí odbavit na přepážce odbavení
  • Cestující se odbavuje na letišti Praha – Ruzyně, na T1 nebo T2
  • Cestující letí pouze na pravidelné lince operované Českými aeroliniemi, tzn. s kódem letenky OK 016 − OK2999. Odbavení u linek nad OK 3000 nelze garantovat; jedná se o codeshare lety operované jiným dopravcem a odbavované v jiném DCS

Seznam faktorů zamezujících použití aplikace samoodbavovacích kiosků

  • Cestující s papírovou letenkou (kupóny)
  • Cestující s nepotvrzenou rezervací, který je na waiting listu
  • Cestující s letenkou, která má status Open, SA a RQ
  • Cestující s domácím zvířetem, které odbavuje s sebou na palubu letadla – SSR PETC
  • Cestující, který cestuje ve skupině čítající deset a více osob na jednom PNR – status GROUP
  • Cestující, jehož rezervace obsahuje jeden či více z následujících SSR: › ACCO, CBBG, CKIN, DEPU, DEPA, ESCO, EXST, INAD, LEG, MEDA, OXYG, STCR, DNG a WEAP
  • Jakýkoliv text na pozici „warning“ v DCS
  • V době kdy je let „suspendován“
  • Transferový cestující

Odbavení ve speciálním režimu a další limitující faktory odbavení

  • Cestující, který se chce odbavit na další den – tzv. „Next day Check-in“: › Je zpřístupněno odbavení od 15 hod. daného dne na linky s odletem do 9:00 hod. do rána následujícího dne
  • ITCI není umožněn pro cestující s SSR: AVIH (cestující se zvířetem v cargo prostoru)
  • Dva cestující se stejným jménem, kteří letí v jeden den do dvou a více destinací a identifikují se jinak než přes číslo své e-letenky.
  • Změna místa není umožněna cestujícím s SSR: WCHC, UMNR a PETC
  • Změna místa není umožněna na pokračujícím letu s výjimkou letů v DCS/Gaetan
  • Změna místa není umožněna cestujícím společně s INF
  • Doodbavení dalšího cestujícího není umožněno cestujícím s SSR: WCHC
  • Použití pouze pro řádně validovaný ETKT kupón
  • Cestující s poznámkou PETC, UMNR dostanou pouze potvrzení o provedeném odbavení
  • Pro codeshare dopravce jsou určené další podmínky

 Zdroj: http://www.flymag.cz/article.php?id=3654