CK INFO TRAVEL - Beroun


Jak si vybrat zájezd? Zkuste s námi. Ideální dovolená 2013 od více než 150 cestovních kanceláří, pro Vás vybereme tu správnou.

Zobrazované zájezdy z destinací v obrázku

Egypt-Tunisko-Řecko-Turecko-Španělsko

20 let praxe v cetovním ruchu

Nejoblíbenější zahraniční destinace Čechů v roce 2013

Aktuality
Nej destinace Čechů

Nej destinace Čechů

17.5.2014

Z aktuálních statistik ČSÚ vyplývá, že ačkoliv Češi loni cestovali méně, tak podíl využití služeb cestovních kanceláří a agentur při organizaci dovolené vzrostl téměř na 52 %, naopak podíl individuální organizace se snížil na 48 %. To potvrzuje rostoucí trend v zájmu české klientely o služby cestovních kanceláří a cestovních agentur.

Šibeník Zdroj: croatia.hr

 

 Cestovní kanceláře vloni prodaly podle ČSÚ 2 183 000 tuzemských i zahraničních zájezdů, což znamená meziroční nárůst o 0,07 %. Češi absolvovali vloni celkem 11 260 000 dovolených (4 a více přenocování), což představuje ve srovnání s rokem 2012 meziroční pokles o 4 %. Z toho bylo 7 067 000 dovolených v tuzemsku (pokles o 4 %) a 4 193 000 v zahraničí (pokles o 4 %). Průměrný počet přenocování na dovolené v zahraničí stoupl z 8,3 dne na 8,4 dne.

 

Nejoblíbenější zahraniční destinace Čechů v roce 2013

1.

Chorvatsko

797 000

2.

Itálie

526 000

3.

Slovensko

496 000

4.

Řecko

339 000

5.

Rakousko

339 000

6.

Turecko

280 000

7.

Španělsko

185 000

8.

Francie

149 000

9.

Egypt

122 000

10.

Bulharsko

115 000

11.

Tunisko

115 000

12.

Německo

115 000

13.

Maďarsko

90 000

Pozn.: dovolenou se počítají pouze pobyty o 4 a více přenocováních (zdroj ČSÚ)

 

Podle sdělení AČCKA hodnotí cestovní kanceláře rok 2013 pozitivně. Došlo totiž nejen k meziročnímu nárůstu v prodeji zájezdů, ale zároveň se také navýšily celkové tržby cca o 7 %, a to z důvodu vyšších průměrných cen prodaných zájezdů. Cestovní kanceláře správně odhadly poptávku na rok 2013 a sjednaly pro letní pobytové zájezdy odpovídající kapacity. Tím se vyhnuly velkým slevám last minute, jež vedou klienty k nežádoucímu vyčkávání s nákupem zájezdu až na poslední chvíli. Dokonce u některých pobytů se prodejní ceny s blížícím se termínem odjezdu zvyšovaly.

 

Zdroj: TTG